במאמר זה נסקור את השלבים החשובים בהדברת טרמיטים. אנו נסקור תחנות פיתיון, קוטלי טרמיטים וחיטוי. לאחר מכן, נעבור על אוורור. מה עוד חשוב? המשך לקרוא כדי לגלות כיצד השלבים הללו יכולים לעשות הבדל גדול בבית שלך. טרמיטים עלולים לגרום נזק רב לביתכם ולארנקכם, לכן הקפידו לתכנן את הטיפול בטרמיטים בקפידה.

תחנות פיתיון

אמנם ישנם יתרונות רבים לשימוש בתחנות פיתיון להדברת טרמיטים, אך הם אינם פתרון מתאים לכל נגיעות טרמיטים. בין אם אתם מנסים למנוע נגיעות טרמיטים או פשוט רוצים להימנע מתשלום מחירים גבוהים של המדביר, יש כמה דברים שכדאי לזכור לפני שאתם מתחילים להשתמש בפיתיונות. ראשית, יש למקם פיתיונות באזורים אסטרטגיים, כגון סביב ההיקף של הבית שלך, לפחות 10 רגל מהיסוד של הבית. שנית, כדאי למקם אותם בערימות עצים לחות, או בגדמי עצים שבהם הם יכולים להיכנס. ייקח הרבה זמן עד שהטרמיטים ימצאו את הפיתיון, ולכן המיקום צריך להתבסס על מזג האוויר והמקום שבו הטרמיטים הכי פעילים.

יתרון נוסף של תחנות פיתיון הוא שהן יעילות ביותר נגד טרמיטים. טרמיטים הם בעלי חיים בעלי דם קר ופויקילותרמי, מה שאומר שהם פחות פעילים קרוב לפני השטח של כדור הארץ. אם הטמפרטורות יורדות מתחת לרמה זו, הטרמיטים נוטים פחות להאכיל בתחנות פיתיון, אך אם הטמפרטורות גבוהות, הם יעכבו את ההאכלה בינתיים. באופן כללי, תחנות פיתיון הן הטובות ביותר להדברת טרמיטים, במיוחד באקלים חם יותר.

בניגוד לשיטות הישנות של פיתיון, לשימוש בתחנות פיתיון יש כמה יתרונות. בנוסף להיותן יעילות יותר, תחנות פיתיון להדברת טרמיטים בטוחות וחסכוניות יותר. באופן אידיאלי, תוכנית פיתיון מקיפה תכלול ניטור שוטף, פיתיון מחדש ובדיקות כדי לשמור על סביבה נטולת טרמיטים ברכוש הלקוח. עם זאת, ההשפעה של פיתיונות אינה מיידית. קוטלי החרקים המשמשים בתחנות פיתיון פועלים לאט ויכולים להתפשט בכל המושבה.

קוטלי טרמיטים

ישנם צעדים חשובים שיש לנקוט במהלך הדברת טרמיטים. הצעד הראשון הוא להסיר עצים מסביב למבנה הבית שלך. יש לשמור על העץ יבש ומעל הקרקע. בנוסף, אסור לקבור שאריות עץ ליד הלוחות או מקומות הזחילה של ביתכם. בנוסף, כדאי לאטום סדקים מבניים, ולהסיר עצים מתים מהחצר. לאחר השלבים הללו, ניתן למרוח על העץ קוטלי טרמיטים אשר יגנו על העץ וימנעו מהטרמיטים לחזור.

שלב נוסף בהדברת טרמיטים כולל פיתיון של הטרמיטים עם רעלים. תחנות פיתיון ממוקמות סביב ההיקף של מושבת הטרמיטים הפעילה. הם זמינים בשני סוגים, בתוך הקרקע ומעל הקרקע. הפיתיונות מכילים קוטלי טרמיטים שהורגים את הטרמיטים תוך הרחקת מזיקים אחרים. תחנות פיתיון ממוקמות בצורה הטובה ביותר באדמה או בעץ, מכיוון שהרעל אינו צפוי על ידי טרמיטים.

אם בבית שלכם יש נזילה בבסיס או בקיר, הטרמיטים אוהבים קירות וגגות עמוסי רטיבות. תקן כל נזילות בהקדם האפשרי. בנוסף לתיקון נזילות גגות וקירות, כדאי לבדוק מרתפים ופינות חשוכות של הבית לעתים קרובות כדי לזהות כל אזור אחר שיש בהם חומרים דולפים. לעתים קרובות מתעלמים מדליפות מרתף, אך קל יותר למצוא אותן עבור טרמיטים. כדאי לשקול התקנת מסיר לחות באזורים אלו.

עִשׁוּן

לפני שחברת הדברת טרמיטים מתחילה בטיפול בחיטוי, הכינו את ביתכם לתהליך על ידי כך שתוודאו שהבגדים, המצעים ופריטים אחרים יוסרו. ניתן לעשות זאת על ידי אריזה כפולה או הכנסתם לכלים אטומים. כמו כן, עליך להסיר את כל הפלסטיק או פריטים נקבוביים אחרים מהבית שלך, כגון נעליים, מזוודות ומצעים. כדאי גם לנתק כל מכשיר חשמלי, כגון מחשבים, כדי להגן עליהם מפני האדים. כמו כן, עליך להסיר כל צמחייה חיצונית, כגון עצים, שיחים ושיחים שצומחים בחצר הבית שלך, מכיוון שהם אינם מתאימים לחיטוי.

לפני שתהליך החיטוי יכול להתחיל, עליך לכבות את כל מכשירי הגז והחשמל בביתך. ודא שיש לך נתיב ללא הפרעה למד הגז. השכנים שלכם צריכים להיות מודעים לתהליך החיטוי, והם צריכים להיות מסוגלים ליצור קשר עם המשטרה המקומית בכל מקרה של פעילות חשודה. אם אתה מודאג לגבי בטיחות המשפחה או חיות המחמד שלך, הקפד ליידע את מחלקת המשטרה המקומית שלך כדי שהם יוכלו לבצע סיורים נוספים.

לפני שניתן לבצע חיטוי, עליך להסיר את כל הצמחים והחצץ הדקורטיבי מסביב למבנה שלך. יש להסיר גם את כל כיסויי המרפסת והסיפונים המחוברים. חברת הטרמיטים לא תהיה אחראית לנזק לצמחים או לגינון שלכם. אם תחליט להשתמש בחיטוי, וודא שאתה שוכר חברה מקצועית להדברת טרמיטים המשתמשת בגזים לא רעילים. הגז הוא קוטל חרקים רב עוצמה שיכול להיות יעיל ביותר בחיסול מושבות טרמיטים.

אוורור

ישנם מספר שלבים חשובים בהדברת טרמיטים, כולל איטום הבסיס ואוורור נכון של עליית הגג וחלל הזחילה. משטחי עץ כמו קופסאות וארגזים מספקים תנאים אידיאליים לטרמיטים לשגשג בהם. כדי למנוע הדבקה נוספת של טרמיטים, תקן ואטום את משטחי העץ הללו. ניתן גם להתקין מערכת אוורור לסחיבת מים המגיעים לעליית הגג ולחלל הזחילה.

נגיעות במבנה כרוכה לעתים קרובות במספר מושבות מאותו מין או שונה. במקרה כזה יש צורך בבדיקה מקצועית. בהתאם להיקף הנגיעות, גישה משולבת עשויה לכלול שינוי בית הגידול של הטרמיטים, סילוק לחות עודפת, סילוק עצים נגועים מהמבנה ושימוש בשיטות כימיות ופיזיקליות למיגור המושבות הקיימות. במקרים נדירים, ייתכן שלא ניתן לשלוט בטרמיטים לחלוטין באמצעים מכניים בלבד, ולכן חשוב לטפל בבעיה בסימן הראשון להדבקה.

אוורור ואיטום נכון של עצים חשופים יכולים למנוע הדבקה של טרמיטים. גם ניקוז ודירוג נכון של האדמה סביב הקרן יכולים לעזור. בנוסף לאיטום פתחי האוורור וחומרי העץ באדמה, על בעלי הבית להסיר גם תומכי עץ וחללים חללים, המספקים גישה נוחה לטרמיטים. אוורור נכון הוא גם חיוני, שכן טרמיטים משגשגים בסביבות לחות. לחות מוגזמת מצנרת או נזילות גגות עלולה גם לעודד צמיחת טרמיטים. דירוג נכון יכול להסיט מים עיליים הרחק מאזור הבסיס, מה שעשוי להועיל בפתרון בעיה זו.

אִטוּם

אחד השלבים החשובים ביותר בהדברת טרמיטים הוא סילוק מקורות הלחות העודפת מסביב לבית. מים חיוניים לטרמיטים, ולכן לרוב הם יחפשו אזורים עם בריכות מים להתרבות. ניתן למצוא מקורות מים מסביב לבית בצורה של צמחייה, כמו גדמי עצים או סדקים בתשתית. יתר על כן, עץ הוא מקור מזון עיקרי לטרמיטים, לכן אטום את האזור בעץ עמיד לטרמיטים.

כדי למנוע התפשטות טרמיטים, יש לאטום עץ חיצוני מפני גשם ושמש. איטום עץ פנים במוצר בוראט יכול למנוע זיהום למשך 15 שנים. בנוסף, טפלו באדמה סביב היקף הבית כדי למנוע התפשטות תת קרקעית. טיפולים מונעים הם הרבה פחות יקרים מאלה שבהם נעשה שימוש ברגע שהתגלו טרמיטים. לכן חשוב לקבוע טיפולים ובדיקות קבועות על מנת למנוע היווצרות נגיעות טרמיטים.

אתה יכול לדעת אם הבית שלך שורץ טרמיטים לפי הצלילים המיוחדים שלהם. כאשר קיים טרמיט, הטרמיט יוצר צינורות בוץ. אלה הם בערך ברוחב של עיפרון ומחברים עץ לאדמה. בנוסף, ייתכן שתבחין שהקירות והרצפות שלך שרוטים, ויש ערימות דשא באזורים אלו. מומחה יכול לבצע בדיקה יסודית ולהמליץ ​​על טיפול מתאים.

טיפולי קרקע

ברוב המקרים, טיפול בטרמיטים יכול להימשך עד חמש שנים, אך במצבים מסוימים הוא אינו יעיל. קוטלי טרמיטים המיושמים באדמה יעילים יותר מכיוון שניתן ליישם אותם במהירות ואינם דורשים צינור יקר. עם זאת, טיפולי אדמה יכולים להיות רעילים ויעילותם עלולה לרדת עם הזמן. בניו יורק, פיתיון טרמיטים הפך לשיטה נפוצה יותר ויותר להדברת טרמיטים.

טיפולי קרקע עשויים להיות שיטה יעילה להדברת טרמיטים כאשר מיושמת על מבנים חדשים שנבנו, אך חלק מבעלי בתים בוחרים במקום זאת בשיטות טרום בנייה. בדרך כלל, טיפול מתקן יהיה יעיל רק אם מכת הטרמיטים היא מקומית או כבר התפשטה. אם נעשה שימוש בטיפול לאחר בנייה, חשוב לבחור בשיטה שהיא גם יעילה וגם ידידותית לסביבה.

הטיפול היעיל ביותר בטרמיטים הוא כזה שמסוגל להרוג חלק גדול מהמושבה תוך מספר ימים בלבד. במהלך תהליך זה, איש מקצוע יבצע טיפולי קרקע ומערכות פיתיון, אשר יחסלו את שאר הטרמיטים בחוץ. למרות שקיים טיפול בטרמיטים עשה זאת בעצמך, הוא לוקח זמן ודורש כמות ניכרת של ידע ומומחיות. מסיבה זו, בעלי בתים שאינם מרגישים בנוח לבצע את הטיפול צריכים לפנות לחברת הדברה.

טרמיטים נמשכים למקומות לחים וחמים. הם יכולים להסתתר בצינורות, מרזבים וסדקי יסוד. מקומות אלה הם אידיאליים עבור טרמיטים מכיוון שהם ניזונים מעץ ותאית. ניקוז נכון חשוב במהלך הכנת האתר, הדירוג הסופי והתקנת הנוף. הצטברות מים עלולה להוביל לפירוק טיפולי קוטלי טרמיטים ולהחמיר את המצב. אם טיפולי הקרקע לא מצליחים לספק ניקוז הולם, הדבקה של טרמיטים עלולה לחזור על עצמה.