אם אתה מתכנן לשנות את המראה של דלת הכניסה שלך, אתה יכול לבחור בין סוגים שונים של חומרי דלת. אלה כוללים מחברים חשופים, פליז, פיוטר ונחושת. עם זאת, כדאי לזכור שהחלפת ידית לדלת אינה חובה. כדאי לשקול החלפת הידית רק אם אתה מוצא אותה מיושנת מדי או אם נמאס לך מהידית הישנה.

ידית דלת אטב חשופה

ידיות דלת אטבים חשופות הופכות את החלפת ידית הדלת לפשוטה. הם מבטלים את הצורך לחשוף את הברגים, שלפעמים יכול להיות כאב. אם תבחרו במערכת החיבורים החשופים, הקפידו לרכוש מברג בעל ראש אבץ, שכן סוג זה של בורג עמיד לאורך זמן. כמו כן, כדאי לשקול את הרחבת מבנה העץ או לוח המתכת, מה שעלול להוביל להתרופפות מחברים חשופים. הקפד להגן על הברגים עם מגן טפטוף, ואתה אמור להיות מוכן.

כדי להחליף ידית דלת אטב חשופה, הסר את הידית מבורג ההרכבה שלה. ייתכן שתזדקק למברג דק או מפתח אלן כדי להסיר את המחבר הישן. אתה יכול גם להשתמש באטב כדי לחלץ את הידית מבורג ההרכבה שלה. לאחר הסרת הידית, החזר את לוחית הכיסוי ובדוק את ידית הדלת.

כדי להחליף ידית דלת אטב חשופה, תחילה עליך לבדוק את האומים והברגים המחברים את הידית או לוחית הוורדים. כדאי גם לבדוק אם יש הברגה על הבורג. כשתסיימו, תוכלו להרכיב מחדש את הידית בדלת ולסובב אותה ימינה. אתה יכול גם להשתמש במטלית כדי להגן על ידית הדלת מפני נזק.

פליז

מלבד לתת לבית שלך מראה חיצוני יפהפה, ידיות פליז של דלת הכניסה מוסיפות לבטיחות ולביטחון של הבית שלך. עם זאת, עם הזמן, ידיות הדלת עלולות להישחק ויש צורך בהחלפה או תיקון. להלן כמה צעדים שכדאי לנקוט בעת החלפת ידית דלת הפליז שלך. ראשית, זהה את הבעיה. אם ידית הדלת קשה לתפעול, סביר להניח שצריך להחליף את ידית הדלת.

ישנם מספר גימורים עבור ידיות דלת פליז. הנפוץ ביותר הוא פליז סאטן. זה נראה מעודן יותר מכרום ונראה נהדר עם צבעים חמים וכהים כאחד. אם אתה רוצה מראה עכשווי, אתה יכול לבחור שחור מט. ידיות דלתות כרום בעלות גימור דומה. בין אם תרצו ידית דלת פליז או כרום, עליכם לבחור בגימור המתאים לפנים ולחוץ של הבית שלכם.

ראשית, אתה צריך למדוד את הדלת. כך תוכלו לקבוע איזה חלק חסר. בדרך כלל, ידית היא החלק של הדלת שמתאים מעל תפס אגודל או עמוד צילינדר. לאחר מכן משתמשים בבורג כדי לחבר אותו. בנוסף, הידית מוסתרת על ידי לוחית כיסוי.
החלפת ידית דלת קדמית

נֶתֶך בְּדִיל וְעוֹפֶרֶת

החלפת ידית דלת קדמית פיוטר היא דרך מהירה וקלה לעדכן את העיצוב של הבית שלך. ידיות הדלתות של ידיות בדיל בעלות מראה קלאסי ומשלימות מגוון סגנונות פנים. הם מגיעים בעיצובים מרובעים ועגולים כאחד. כדי להתאים את שאר החומרים של הבית שלך, שקול לרכוש ידיות דלת משיכה מתאימות בדיל.

אתה יכול לנקות ידיות דלתות פיוטר עם מים וסבון עדינים כל שלושה עד שישה חודשים. ניתן גם למרוח בראסו אם המתכת השתבשה או התכהה. עדיף לא להשתמש בחומרי ניקוי ממיסים, אירוסולים או חומרי ניקוי ביתיים מכיוון שהם עלולים לפגוע לצמיתות בפיוטר.

הגימור של ידית הדלת פיוטר חשוב, מכיוון שלסגנונות מסוימים יש גימורים שונים. לדוגמה, גימורים עתיקים ושטוחים הם אטרקטיביים ומשלימים את העיצוב של רוב הדלתות. עם זאת, אם תרצו מראה כפרי יותר, ידית פליז מלוטשת היא בחירה מצוינת. סוג זה של חומרה לדלת עמיד גם בפני הכתמה ונראה נהדר עם סגנונות בית מסורתיים. ידיות דלתות מנחושת מלוטשות הן גם אופציה מצוינת, מכיוון שהן נוטות לפטנה ולפתח צבע ירוק או אקווה יפה.

נְחוֹשֶׁת

בין אם אתם מחליפים ידית דלת כניסה או חושבים להתקין ידית דלת חדשה, נחושת יכולה להיות הבחירה המושלמת. על פי מחקרים מדעיים, חומרים המבוססים על נחושת כגון פליז וידיות דלתות יכולים לסייע במאבק בחיידקים וחיידקים. למעשה, חומר המבוסס על נחושת יכול לעזור להציל אלפי חיים בשנה.

ידיות נחושת לדלת פופולריות מאוד. ניתן למצוא אותם בגוונים וסגנונות שונים. סוגים אלו של ידיות דלת עמידות בפני נזקים וניתנות לניקוי לפי הצורך. אתה יכול להשתמש בתמיסת ניקוי עדינה כדי להחזיר את היופי שלהם. רק הקפד לבדוק עם היצרן לקבלת הוראות טיפול ומידע על אחריות. ידיות נחושת לדלתות זמינות במגוון צבעים, ותוכלו לבחור אחת שתתאים לעיצוב הבית שלכם.

שָׁחוֹר

דלת הכניסה היא הדבר הראשון שהמבקרים מבחינים בו כשהם מתקרבים לביתכם. זה יכול לשדר רושם של רשמיות או אווירה נינוחה. דלת כניסה שחורה היא עיצוב קלאסי שתמיד יהיה לו משיכה לרסן. בחירה בחומרה לדלת בצבעים מנוגדים תעלה את מראה הדלת ותעניק לה אישיות ייחודית.

החומרה של דלת הכניסה יכולה להיות מותאמת מאוד ויכולה להיות גם פונקציונלית וגם מסוגננת. לדוגמה, אתה יכול לקנות מנעול לדלת שנועד לאפשר לך להחליף מנעולים מתי שתרצה. גם סוג זה של מנעול יהיה קל להתקנה. בהתאם לסגנון הדלת שלך, ייתכן שתרצה לרכוש דלת כניסה עם מפתח אם אתה מתכנן להשתמש בה ככניסה.

תיקון ידית דלת חלודה

ידית דלת קדמית חלודה היא לא תיקון קשה, אבל תחילה עליך לזהות את הבעיה הבסיסית. לפעמים, הבעיה יכולה להיות בעיה פשוטה שרק צריך ניקוי, או שהיא יכולה להיות חמורה יותר ודורשת החלפת ידית הדלת כולה. למרבה המזל, אתה יכול לעשות הרבה מהתיקונים האלה בעצמך עם כלים שכנראה כבר יש לך בבית. אם אתה צריך ידית חדשה לדלת, אתה יכול גם לרכוש תחליף מחנות לחומרי בניין.

הצעד הראשון הוא להסיר את החלודה מהאזור. אם החלודה נמצאת על המנעול והידית, ניתן להשתמש במסיר חלודה מיוחד. כדי להקל על תהליך הסרת החלודה, הכינו קערה עם תערובת של חומץ וסודה לשתייה. לאחר מכן, נקו את האזור עם סמרטוט או מגבת. אם החלודה עמוקה, ניתן להשתמש בג'לי מסיר חלודה. לחילופין, ניתן להשתמש גם במסיר חלודה על בסיס טרפנטין. לאחר ניקוי הכתם, ניתן למרוח שכבה של בונדו.

לאחר שהסרת את החלודה, תוכל להתקין את הידית החדשה ולהחליף את מנעול השקע. עם זאת, לפני שתתחיל לתקן את הידית, עליך לדעת את סוג הידית המדויקת איתה אתה עובד. חשוב לדעת כיצד ידית דלת עובדת, מכיוון שאתה עלול להזיק לידית אם לא תעשה זאת נכון.

בחירת ידית חדשה לדלת

ישנם מגוון גורמים שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת ידית חדשה לדלת הכניסה. ראשית, קבע איזה סוג דלת יש לך. הסגנון הנפוץ ביותר של ידית הוא מנוף, אך ניתן לבחור גם מנוף בסגנון ורד. בחר ידית המשלימה את מראה הדלת שלך. העיצוב של הידית שלך צריך להשלים גם את המתקנים האחרים בחלק החיצוני של הבית שלך.

בחירת סט ידיות חדש היא דרך מצוינת לעדכן את מראה הבית שלך. סגנונות שונים זמינים, ואתה יכול גם לבחור גימורים שונים ודיפויי פנים. אולי אפילו תרצה להשיג ידיות דלת בצורת ביצה שיתאימו לסגנונות דלת אחרים. וכמובן, התפקוד חשוב.

מלבד סוג החומר שתבחרו עבור הידית, כדאי לשקול כיצד תיראה הידית בחזית הבית שלכם. ידיות דלתות נירוסטה פופולריות מכיוון שהן חזקות, עמידות וקלות לתחזוקה. ידיות דלתות אלומיניום קלות יותר, ויש להן תכונות אנטיבקטריאליות מיוחדות. מלבד מתכות, ניתן לבחור בידית דלת מסגסוגת נחושת לעיצוב מסורתי. ידיות מסגסוגת נחושת גם עשויות לסייע בהפחתת חיידקים, דבר שימושי בבתים עם ילדים צעירים או קשישים.