ישנן מספר דרכים לטפל בדלתות עץ חיצוניות ופנימיות. השלב הראשון בתחזוקת הדלתות החיצוניות הוא ניקוי יסודי שלהן. לאחר ניקוים, כדאי למרוח עליהם פוליש איכותי.
זה ייתן להם גימור מושלם. ליטוש גם יתקן סדקים, גרגרי עץ מוגבהים או מרקם מחוספס.

ניקוי

ניקוי דלתות עץ חיצוניות ופנימיות הוא חלק חשוב בתחזוקת הבית.
לעתים קרובות דלתות מקבלות תנועה רבה ועשויות להיות נתונות לשריטות וכתמים. בתקופות עמוסות, קל לשכוח לתת להם את הטיפול הראוי לו הם דורשים. כדי שהדלתות ייראו במיטבן, יש לנקות אותן לפחות פעמיים בחודש. זה יגדיל את אורך החיים שלהם וישמור על הגימור היפה שלהם.

לניקוי דלתות עץ חיצוניות מומלץ מטלית רכה או ספוג. בעזרת מטלית לחה יש למרוח את חומר הניקוי על כל משקוף הדלת ולנגב עם סמרטוט נקי.
אין לשפשף את הדלת או את המסגרת שלה חזק מדי מכיוון שהדבר עלול לפגוע בגימור ובצבע.
אתה יכול להשתמש בתרסיס אנטיבקטריאלי או במגבונים כדי להסיר כתמים מידיות הדלת. בעת שימוש בתמיסות אלו, זכור לבדוק את התמיסה על שטח קטן לפני החלת אותה על שטח גדול יותר. אתה צריך גם לבדוק כל צבע או טיפול על פיסת עץ קטנה לפני החלת אותם על הדלת שלך.

ליטוש מחדש

אם דלתות העץ שלכם ראו ימים טובים יותר, הגיע הזמן לשקול לחדש אותן. למרות שזה יכול לקחת זמן וקשה, תתוגמל עם דלת ייחודית ואסתטית. זה גם יכול להיות דרך מצוינת לשפר את המראה הכללי של הבית שלך.

חשוב לבצע חידוש דלתות עץ לפחות אחת לשלוש עד חמש שנים כדי לשמור על המראה שלהן. בדוק את הגימור עבור כל שינוי צבע או ריקבון. כמו כן, ודא שאתה מחיל הגנה מפני UV ומים כדי להגן על הדלתות שלך. בלי זה, דלתות עץ יכולות להתנפח, להתפצל ולהיקשר. בנוסף, קרני UV עזות יכולות להרוס את הליגנין של העץ.

שִׁמוּן

שימון דלתות עץ חיצוניות ופנימיות היא דרך פשוטה ויעילה להעצים את מראה דלתות העץ של הבית שלכם. יש לו יתרון נוסף שהוא קל ליישום ולתחזוקה. בנוסף להיותו תוספת אטרקטיבית לביתכם, שימון דלתות העץ שלכם גם יזין את העץ ויסייע במניעת סדקים, פיצולים והתעוותות.

שמן דלת איכותי יספק הגנה מעולה לדלתות עץ חיצוניות ופנימיות. שמנים עשויים משמנים ושעווה טבעיים והם בטוחים לבני אדם, חיות מחמד וצמחים. הם גם עמידים בפני מים ולכלוך. שמן דלת בדרגת פרימיום יגן על הדלת שלך ויעניק לה גימור רך ומאט.
לתחזק דלתות עץ

נִעוּר

ניקוי אבק של דלתות עץ חיצוניות ופנימיות היא משימה קלה אם תבצעו כמה שלבים בסיסיים. אפשר להשתמש באבק כדי לאבק אותם קלות, ואפשר גם להשתמש בשואב אבק עם זרבובית כדי להיפטר מבכלוכים עקשניים. לניקוי יסודי יותר, השתמש בחלקים שווים של מים ובסבון כלים עדין או חומץ וסמרטוט או ספוג רך. הקפידו לנגב את דלתות העץ לכיוון התבואה. לאחר מכן, ייבש אותם באמצעות מגבת נייר כבדה.

חיוני לאבק דלתות עץ חיצוניות ופנימיות באופן קבוע כדי לשמור על המראה שלהן. דלתות אלו נוטות להצטברות אבק, במיוחד אם יש להן עיצובים מורכבים ומסגרות שטוחות. אבק נוצות עובד היטב עבור משימה זו, אבל אתה יכול גם להשתמש במברשת נקייה כדי לנקות רווחים קטנים.
צריכים להזמין בעל מקצוע בתחום של תיקון דלתות עץ מעולים במנעולים מומחים לכל סוגי עבודות במחירים שווים תשלחו תמונה סרטון תוכלו לקבל הצעת מחיר ללא הפתעות.

חשיפה לחום או קור קיצוניים

הדרך הטובה ביותר להגן על דלתות עץ חיצוניות ופנימיות היא להשתמש בגימורים ליצירת סרטים. ציפויים אלו עמידים יותר לחשיפה לחום וקור קיצוניים מאשר גימורים חודרים. הם גם יותר קלים לתחזוקה. גימורים ליצירת סרט הם גם מושכים יותר מבחינה ויזואלית. הם משמשים לעתים קרובות כדי לסיים עבודה בהירה על סירות, אבל הם יכולים גם להגן על דלתות עץ חיצוניות. גימורי הדלת החיצוניים הפופולריים כוללים את לכה קפטן של Pettit Marine Paint וגימור עץ מאט של Epifanes.

חשיפה לחום וקור קיצוניים מזיקה במיוחד לדלתות חוץ. חום וקור מוגזמים עלולים לגרום למפרקי עץ להידרדר במהירות. בצפון מזרח החשיפה לטמפרטורות קיצוניות חמורה אף יותר. התנאים הקשים כוללים טמפרטורות מתחת לאפס, אור שמש עז, רוחות חזקות ושלג וקרח. חלק מבעלי הבית עשויים להשתמש בתנור עצים בתוך הדלת כדי לשמור על הטמפרטורה על 68 מעלות. עם זאת, תרגול זה יכול להיות מסוכן ביותר.

שינוי גימורי דלת

שינוי גימורי הדלתות יכול להעניק לדלתות העץ הפנימיות או החיצוניות שלכם מראה חדש. השלב הראשון הוא להסיר את הגימור הישן. לאחר מכן, החל את החדש. רוב הגימורים יתחילו להצהיב עם הזמן, אבל אתה יכול גם להכהות אותם על ידי מריחת גימור קשיח חדש.

השלב הבא הוא לקבוע איזה גימור מתאים לדלתות שלך. אם אתה מתכוון להשתמש בדלת מוכנה מראש, סביר להניח שתרצה ללכת עם שכבה שקופה עם ממס. גימור זה קשה יותר ומתייבש מהר יותר. יש לו גם יותר עמידות בפני UV. יש לו גם עמידות חיצונית טובה. ודא שאתה פועל לפי הוראות היצרן כיצד ליישם את הגימור.